måndag 21 maj 2012

Vanlig måndag - igen...




 Vanlig måndag. När jag kom ut till Gränsö höll de på att lägga den sista biten plåt på Annexet. Ställningarna är på väg bort. Arkitekten Anders Holmbergs hus börjar se ut som ett hus...


Och på baksidan hittade jag Västerviks bäste snickare Conny Krantz i full fart med byggsågen, han sågade till...


Inne i hotellet höll Alexandra på att packa upp nya snygga ljuslyktor som ska brinna i 60 timmar så att repan slipper springa så mycket. Det var väl snällt, tänkte jag...




Våra fina spakit som alla spagäster får som present när de kommer. Ligger som ett smycke ovanpå badrocken på sängen.
Idag var det frasiga och luftiga Wallenbergare till lunch, det gillar jag.
Så här ser det ut när kocken lägger upp 17 portioner till en konferens,  servitören fick lägga på ärtskotten..."Nä det är inte timjan". 

Vår nya fina skylt med alla stjärnor uppsatt ordentligt...



Sen tog jag bilen och åkte ut till maskrosfälten i Verkebäck för ett möte...
...på det här fina Västerviksföretaget...
 ...och där satt redan Anna Ljung, duktig regionansvarig på LRF och Catharina på ICA Maxi. Hon är klipsk och alla barnfamiljer kan därför lämna in barnen på ICA-dagis medan de storhandlar, det är sånt som gör avgör saken...
Så här ser det ofta ut när man konfererar...
Inspiratören Tommy Ivarsson på Tillväxtakademin i funderingar med Lars Persson, chef på Pentronic, som är världsbäst på temperaturmätning. Kaffet håller dock sällan temperaturen utan blir alltid mötesljummet...



Åkte sen tillbaka till Gränsö och tänkte att det här är ett inte så dumt mötesrum...
När jag åkte hem stannade jag och gick upp på balkongen i Annexet och fick så här fin översikt över hotellet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar