lördag 26 maj 2012

Dan börjar med lingon, mjölk och ostmacka...

...den frukosten har jag efter morfar. Sen åker jag ut till Gränsö. Den här vyn har jag till jobbet varje dag.
Och sen kör jag förbi Peter Billbergs golfbana, det här är sexans hål, ser lätt ut men är riktigt elakt. Greenen ligger gömd uppe till vänster...
Och sen svänger jag över bron och in på Gränsövägen och allén som leder fram till Gränsö slott. Så är det att bo i en resort - inte ett enda rödljus har jag passerat.
Går direkt ut i solen. Här på baksidan ligger redan våra gäster och solar i lä framför poolen.
Sigrid springer med våra spatallrikar, en lätt och läcker lunchtallrik med goda sallader, kyckling, smoothiesar och röror. Den är ordentligt populär hos spagästerna.
Sen ringer jag Erik Winqvist som gör en Ted Gärdestadkväll hos oss den 11 juli - perfekt sommarkväll tänker jag, mycket sol och lite måne...
Det blev en härlig färgklick. Köpte fyra av de här läckra limegröna cafeseten. Hittade dem på Blomsterlandet a 500 spänn för ett komplett set som på bilden. Stabila är de också. Och lätta för vår urbana publik att rumstera om med när de vill sitta som de vill.
Sen åker jag till stan för Klivetlunch på Guldkant. Vi träffas och diskuterar hur vi ska rädda Västervik och hitta på bra saker. Camilla är en fantastisk tjej, hon kan allt om vin och massor av andra bra saker. Roger är värd vid lunchen.
Pernilla bor granne med slottet och hon är fastighetsägare i Västervik. Mats är också fastighetstycoon och köper gamla polishus, Saluhallar och såna kåkar. Han har näsa för affärer.
Så här tycker jag att alla butiker i centrum kan göra. Sätt ut lite bord, stolar, blommor och vackra saker - ett entrékoncept. Kostar inget, men gör hela centrum häftigt - över en natt. Allt behöver inte vara stort och svårt.
Tillbaka på Gränsö. Nere vid vårt trädäck njuter våra dagspagäster, vilken utsikt de har, över vattnet in mot Västervik. Det är lyx att bo i Västervik, "Vackrast på Vatten" kallar jag vår pärla.

Det trodde ni inte va? Men nu står Cesare Leccas fantastiska barvagn på Gränsö. Kom från Österrike igår. Mint condition...
Vi bygger om överallt, ett stort hotellannex, två nya stora sviter på 50 kvadratmeter uppe vid våra bungalows, och två nya supermoderna satellitkök. Premiär på Tillväxtdagen på onsdag. Conny supersnickare ser till att karmarna blir i lod. Själv blir jag snurrig av allt som ska hållas reda på. "Var är de grå klinkerplattorna..." och sånt.
Det här är ett snickartillbehör. En byggarbetsplats är idag som ett disco. Hårdrock på tung volym håller hammaren igång.
Den här målaren är från Nässjö och är sin egen. Därför jobbar han till tio varje kväll och allt går dubbelt så fort.

Plötsligt dyker Torgny "James Bond" Gunnarsson upp i sin läckra Austin Healey. Han ska fotas av Västervikstidningen inför sitt eget arrangemang, Sportbilsdagen den 18 och 19 juli. Det är ett kanonevenemang med 200 superläckra sportbilar. I år hålls också ett stadsrace inne i Västervik.
Tung dag. På kvällen håller jag föredrag om säljande kommunikation långt uppe i Överum för nya företagare. Mitt i allt är det fika, Susanne ska öppna Jack & Jones-affär, Uld jobbar med direktreklam och Janne är konsult. Hemma först vid tio på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar